E-mails van Chante en Halima

E-mails van Chante en Halima

Gedachte meester Nieskens,

Dag 1

Ik wil u laten weten hoe leuk ik het heb op de Zomerschool. Dag 1 we hebben een biografie gemaakt met degene die naast je of tegenover je zit, ik heb een biografie gemaakt met Zoubeir Elouati een een jongen naast me, dus ik weet nu veel over hem. We hebben ook een toets gemaakt, deel een woordenschat en de eerste keer had ik een 7,7 en de laatste keer en raad eens een 10!! We hebben ook een interessant boek gekregen K.V.A een afkorting van “Kinderen van Amsterdam”. We zijn ook naar Project Adventure gegaan. Dat is een heel groot park waar je kan sporten zoals: Boomklimmen, tikkertje spelen en nog veel meer.

Dag 2

Nu werd het serieus. We hebben gerekend en taal gedaan, in een andere klas of gewoon in
ons eigen klas. Vandaag zijn we weer naar Project Adventure geweest echt een zware dag en het was echt heel erg warm.

Dag 3

We zijn naar scheepsvaart museum geweest vet cool we hebben heel veel geleerd van het
museum zoals:het VOC een heel interessant onderwerp vind ik, we zijn ook in een lichaam van een walvis geweest geen echte natuurlijk maar wel leuk. We hebben ook een rondje gemaakt door de Amsterdamse grachten en daar hebben we een liedje ook een liedje gezongen over de Jordaan.

Dag 4

We moesten een schemaposter maken over een bepaalt onderwerp je mag het zelf kiezen,
we hebben ook een stukje uit het boek gelezen K.V.A en een woordenschattoets gemaakt op de computer mijn cijfer 9,2. Middagprogramma’s zoals:Project Adventure, radio gemaakt en animatie dat was pas leuk het was gewoon een soort van film en we hebben nog veel meer gedaan maar dat is geheim. Ik hoop dat u genoeg informatie heeft gekregen, veel succes op uw nieuwe school. Ik zal u missen.

Groetjes,
Chante mary Dompig

————-

Geachte mevrouw Van Rooijen,

Ik zit op de zomerschool dat weet u vast wel. We hebben al veel dingen gedaan bijvoorbeeld een biografie gemaakt, dat is een interview met iemand en als je daar klaar mee bent moet je er een verhaaltje er van maken. We zijn ook meteen begonnen met toetsen om te kijken hoe het doen, aan het eind van de zomerschool moeten we weer de zelfde toets maken om te kijken wat de verbetering er in is. we moeten ook met een boek opdrachten maken, dat was de eerste dag. Nu de tweede dag, dat ziet er het zelfde uit allen we moesten onze biografie afmaken en de tweede deel van de toets maken, en dan hebben we pauze.

Na de pauze gaan we splitsen met de groepjes, elk groepje doet wat anders. De ene doet taal, rekenen of weblog. Weblog is dat je iets over de zomerschool gaat vertellen, dat is de tweede dag. De volgende dag ben ik niet gekomen omdat ik me niet zo lekker voelde, ik moest toen een week pillen slikken. Toen was mijn groep naar Het Scheepvaartmuseum gegaan, maar ik was er al geweest dus mijn maakt het niet uit. De volgende dag hebben we weer K.V.A gedaan, dat is dus het boek waar we het opdracht mee doen, het boek heet ‘’Kinderen van Amsterdam’’. Dat kent u vast wel. Daarna hebben we weer ons biografie afgemaakt daarna moesten we naar ons andere groepje toe, dat was de vierde dag. Dit is laatste dag toen zijn we weer met het boek aan de slag gegaan, we hebben ook de toets geoefend voor volgende week en we hebben en we moesten een poster maken dat moest over een uitstapje gaan wat we gaan doen met de zomerschool, ik heb Het Scheepvaartmuseum gekozen. Bij de zomerschool hebben we ook middagen.
De eerste twee dagen hebben we Het Project Adventure, je gaat daar spelletjes doen bijvoorbeeld in een touw klimmen en ook tikkertje en dat soort dingen. De derde dag hebben we een Workshop Radio gemaakt, dat was heel leuk, we moesten een onderwerp kiezen wat met de zomerschool te maken had. De vierde dag hebben we alles afgemaakt wat we niet af hadden.

Groetjes, Halima