Radiolab, door Intissar

Radiolab, door Intissar

Hallo allemaal. Ik zit op de Zomerschool en we zijn naar het Radiolab gegaan. Ik ga nu vertellen wat we allemaal hebben gedaan.

In de klas
We hebben eerst het boek Kinderen van Amsterdam gelezen. Toen hebben we in de klas de rollen verdeeld. Er waren tijdreizigers, debaters, experts en archeologen.

Heenweg
We moesten allemaal onze OV chipkaart meenemen, omdat we met de bus gingen. Toen we er waren, gingen we nog een beetje oefenen. We kregen vragen op papier die je moest beantwoorden. Dan kon je het papiertje meenemen om een beetje te spieken. Dat hielp wel bij mij.

Interview
Om 14:30 zijn we met de roltrap naar boven gegaan. Het waren 4 roltrappen. Eerst waren de experts aan de beurt. Ze wisten alles over 1170. Ze hadden op elke vraag een goed antwoord. Daarna waren de archeologen aan de beurt. Ze gingen poep onderzoeken. De poep was van een rijke vrouw omdat er vissengraat en tomaat in zat en dat aten alleen rijke mensen. Ook gingen ze een vaas onderzoeken. De vaas werd
diep in de grond gevonden. Deze vaas was volgens de archeologen van iemand die in de tijd 1170 leefde. Vervolgens kwamen de tijdreizigers. De tijdreizigers gingen terug in de tijd om te kijken hoe 1170 eruit zag. Ze zeiden dat het er moerassig en zompig uit zag. Een stuk van de tijdreizigers voet was vol met modder want je zakt in. Een andere tijdreiziger ging naar 1180. Die zei dat er hetzelfde uitzag als 1170. Toen kwamen de debaters. 3 debaters vonden 1170 beter dan 2017 .En de andere 3 debaters vonden 2017 beter dan 1170. Ze voerden een discussie. De debaters die voor 2017 waren zeiden dat 2017 beter was, omdat ze in 1170 in een kuil van 2 meter diep plasten en dat vonden ze smerig. Maar de debaters die voor 1170 waren zeiden dat 1170 beter was, omdat in 2017 veel vervoermiddelen waren en dat dat niet goed was voor de aarde.

Terugweg
Toen we klaar waren gingen we met de bus terug. We kwamen rond 4 uur terug. Het was heel leerzaam en leuk omdat ik nu meer weet over 1170 en hoe het eruit zag.